fbpx

Facebookon vagy Google-ben érdemes hirdetnünk?

Manapság már nem kérdés, hogy mennyire meghatározó online hirdetés esetén a Google és a Facebook platformja. Amikor viszont vállalkozások keresnek meg bennünket azzal a céllal, hogy segítsünk nagyobb láthatóságot biztosítani vállalkozásuknak online, akkor sokszor határozott – azonban téves – elképzelésük van a hirdetési platformot illetően. Nézzük is meg, hogy miért.

platformok vizsgálata
Forrás: Unsplash

Arról már biztosan senkit nem kell meggyőznünk, hogy vállalkozóként az online hirdetések nélkül igencsak nehéz érvényesülni. Már nem elegendő egy céges weboldal és egy aktív közösségi média oldal, ugyanis a bejegyzéseink organikus elérése egyre kisebb az algoritmusnak köszönhetően. Attól függően, hogy mi a célunk a hirdetéssel, választhatjuk a Facebook hirdetéseket vagy a Google Ads szolgáltatásait.

Miben rejlik a Facebook hirdetés hatékonysága?

A Facebook hirdetéskezelő legnagyobb előnye, hogy rendkívül részletes célzást tesz lehetővé. Tehát, ha ismerjük a célcsoportunk legfőbb tulajdonságait és érdeklődési körét, akkor könnyedén eljuttathatjuk hozzájuk a termékünkről vagy szolgáltatásunkról szóló üzeneteket. A Facebook hirdetéseket abban az esetben szoktuk javasolni ügyfeleinknek, ha a cél a márkaismertség növelése vagy a termék/szolgáltatás népszerűsítése, értékesítése.

Az is jelentős pozitívum a Facebook Hirdetéskezelővel kapcsolatban, hogy erről a platformról egyszerűen elindíthatjuk a hirdetéseinket az Instagramon is, néhány kattintást követően.

Ami ebben az esetben „megnehezíti” az új vásárlók szerzését, az az, hogy a Facebookon a felhasználók a hirdetés megjelenésekor nem keresik aktívan az adott terméket vagy szolgáltatást, pusztán az érdeklődési körük, életkoruk vagy a korábbi online aktivitásaik miatt látják a hirdetést. Vagyis nagy lehet a meddőszórás, hiszen habár jellemzőik alapján a célcsoportba tartozó felhasználóknak jelenítünk meg hirdetést, mégsem aktuális számukra a vásárlás. Például már befizette az évre a nyaralását, megvan az a fodrász, akihez rendszeresen járni szokott, esetleg nincs akkora jövedelme, hogy az adott dizájner táskát megvásárolja. 

Mi a Facebook hirdetések legnagyobb hátránya?

A Facebookon való hirdetés legnagyobb kihívása, hogy egyre nehezebb kitűnni a reklámzajból. A felhasználók hozzá vannak szokva ahhoz, hogy online és offline is naponta többszász hirdetéssel találkoznak, így egy idő után megtanulják ignorálni a fizetett hirdetéseket a hírfolyamban.

Ha úgy döntünk, ügyfeleinket a Facebookon hirdetjük, mindig különös figyelmet fordítunk a hirdetés szövegének első mondatára, valamint a csatolt grafikára, ugyanis ezeknek nagy szerepük van a felhasználók figyelmének felkeltésében és megtartásában!

Miért hirdessünk a Google-ben?

A Google esetén sokszor a keresőhirdetésekre gondolunk, azonban a Google Display hálózatában lehetőség van bannerhirdetések beállítására is. Az utóbbi kiváló módszer a retargeting hirdetések futtatásához is.

A keresőhirdetések legnagyobb előnye, hogy olyankor jelennek meg a vállalat hirdetései a felhasználó számára, amikor valóban szüksége van rá, így a felhasználó befogadóbb a tartalommal kapcsolatban. Onnan tudjuk, hogy szüksége van az adott termékre, szolgáltatásra, hogy kifejezetten ilyen jellegű kulcsszavakra keres a böngészőben. Nekünk csak arról kell gondoskodnunk, hogy a weboldalunkon választ adjunk a témában gyakran felmerülő kérdésekre és problémákra. Továbbá, a sikeres keresőhirdetésekhez elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk azokkal a kulcsszavakkal, amelyeket használva eljuthatnak a potenciális vásárlók az oldalunkig. A Google hirdetési rendszer a keresőhirdetéseket összekötötte a display hirdetésekkel is, azon személyek számára, akik ilyen jellegű kereséseket végeznek, egyben képi hirdetéseket is meg tud jeleníteni a rendszer.


A Google Ads kihívásai

A Google Ads felületén való hirdetés kétségkívül legnagyobb nehézsége, hogy a valóban eredményes hirdetések futtatásához szükség van bizonyos szintű szakértelemre az adott iparágban és az online marketingben egyaránt. Mindenekelőtt kutatnunk kell a leggyakrabban használt keresési kifejezéseket, amik kapcsolódnak a termékünkhöz vagy szolgáltatásunkhoz. A hirdetések elindítása után pedig időnként szükséges újra áttekinteni a kulcsszavakat és optimalizálni, ugyanis a felhasználók keresési szokásainak és a trendeknek köszönhetően a keresési kifejezések is változhatnak. Gyakran előfordul, hogy egy szolgáltatáshoz kapcsolódóan például valaki tanfolyamra, vagy állásra keres (például „férfi fodrász szeged” kifejezésre hirdetünk, azonban megjelenünk a „fodrász tanfolyam szeged” vagy „fodrász állás szeged” keresésekre is). Ezeket a problémákat megfelelő kulcsszókezeléssel ki lehet javítani.

hirdetés beállítása
Forrás: Pexels.com

Mi alapján válasszunk?

Az említett két platform egyike sem „jobb” a másiknál, csupán a működésükben térnek el. Mielőtt elindítjuk a hirdetéseket, mindig átgondoljuk, mi a célunk az adott kampánnyal. Kiket szeretnénk elérni és mit várunk tőlük? Sok esetben azonban a legjobb megoldás, hogy együttesen, egymás hatásait erősítve alkalmazzuk a két hirdetési platform nyújtotta lehetőségeket.

A célcsoport megszólításáról itt olvashatsz, ha pedig segítségre lenne szükséged a hirdetéseid beállításában és megtervezésében, vedd fel velünk a kapcsolatot!

További hasonló tartalmakért pedig kövesd be a Facebook és Instagram oldalunkat.