Facebookon vagy Google-ben érdemes hirdetnünk?
- 2020.10.16.
- Posted by: BL-admin
- Category: Blureen blog
Manapság már nem kérdés, hogy mennyire meghatározó online hirdetés esetén a Google és a Facebook platformja. Amikor viszont vállalkozások keresnek meg bennünket azzal a céllal, hogy segítsünk nagyobb láthatóságot biztosítani vállalkozásuknak online, akkor sokszor határozott – azonban téves – elképzelésük van a hirdetési platformot illetően. Nézzük is meg, hogy miért.
Arról már biztosan senkit nem kell meggyőznünk, hogy vállalkozóként az online hirdetések nélkül igencsak nehéz érvényesülni. Már nem elegendő egy céges weboldal és egy aktív közösségi média oldal, ugyanis a bejegyzéseink organikus elérése egyre kisebb az algoritmusnak köszönhetően. Attól függően, hogy mi a célunk a hirdetéssel, választhatjuk a Facebook hirdetéseket vagy a Google Ads szolgáltatásait.
Miben rejlik a Facebook hirdetés hatékonysága?
A Facebook hirdetéskezelő legnagyobb előnye, hogy rendkívül részletes célzást tesz lehetővé. Tehát, ha ismerjük a célcsoportunk legfőbb tulajdonságait és érdeklődési körét, akkor könnyedén eljuttathatjuk hozzájuk a termékünkről vagy szolgáltatásunkról szóló üzeneteket. A Facebook hirdetéseket abban az esetben szoktuk javasolni ügyfeleinknek, ha a cél a márkaismertség növelése vagy a termék/szolgáltatás népszerűsítése, értékesítése.
Az is jelentős pozitívum a Facebook Hirdetéskezelővel kapcsolatban, hogy erről a platformról egyszerűen elindíthatjuk a hirdetéseinket az Instagramon is, néhány kattintást követően.
Ami ebben az esetben „megnehezíti” az új vásárlók szerzését, az az, hogy a Facebookon a felhasználók a hirdetés megjelenésekor nem keresik aktívan az adott terméket vagy szolgáltatást, pusztán az érdeklődési körük, életkoruk vagy a korábbi online aktivitásaik miatt látják a hirdetést. Vagyis nagy lehet a meddőszórás, hiszen habár jellemzőik alapján a célcsoportba tartozó felhasználóknak jelenítünk meg hirdetést, mégsem aktuális számukra a vásárlás. Például már befizette az évre a nyaralását, megvan az a fodrász, akihez rendszeresen járni szokott, esetleg nincs akkora jövedelme, hogy az adott dizájner táskát megvásárolja.
Mi a Facebook hirdetések legnagyobb hátránya?
A Facebookon való hirdetés legnagyobb kihívása, hogy egyre nehezebb kitűnni a reklámzajból. A felhasználók hozzá vannak szokva ahhoz, hogy online és offline is naponta többszász hirdetéssel találkoznak, így egy idő után megtanulják ignorálni a fizetett hirdetéseket a hírfolyamban.
Ha úgy döntünk, ügyfeleinket a Facebookon hirdetjük, mindig különös figyelmet fordítunk a hirdetés szövegének első mondatára, valamint a csatolt grafikára, ugyanis ezeknek nagy szerepük van a felhasználók figyelmének felkeltésében és megtartásában!
Miért hirdessünk a Google-ben?
A Google esetén sokszor a keresőhirdetésekre gondolunk, azonban a Google Display hálózatában lehetőség van bannerhirdetések beállítására is. Az utóbbi kiváló módszer a retargeting hirdetések futtatásához is.
A keresőhirdetések legnagyobb előnye, hogy olyankor jelennek meg a vállalat hirdetései a felhasználó számára, amikor valóban szüksége van rá, így a felhasználó befogadóbb a tartalommal kapcsolatban. Onnan tudjuk, hogy szüksége van az adott termékre, szolgáltatásra, hogy kifejezetten ilyen jellegű kulcsszavakra keres a böngészőben. Nekünk csak arról kell gondoskodnunk, hogy a weboldalunkon választ adjunk a témában gyakran felmerülő kérdésekre és problémákra. Továbbá, a sikeres keresőhirdetésekhez elengedhetetlen, hogy tisztában legyünk azokkal a kulcsszavakkal, amelyeket használva eljuthatnak a potenciális vásárlók az oldalunkig. A Google hirdetési rendszer a keresőhirdetéseket összekötötte a display hirdetésekkel is, azon személyek számára, akik ilyen jellegű kereséseket végeznek, egyben képi hirdetéseket is meg tud jeleníteni a rendszer.
A Google Ads kihívásai
A Google Ads felületén való hirdetés kétségkívül legnagyobb nehézsége, hogy a valóban eredményes hirdetések futtatásához szükség van bizonyos szintű szakértelemre az adott iparágban és az online marketingben egyaránt. Mindenekelőtt kutatnunk kell a leggyakrabban használt keresési kifejezéseket, amik kapcsolódnak a termékünkhöz vagy szolgáltatásunkhoz. A hirdetések elindítása után pedig időnként szükséges újra áttekinteni a kulcsszavakat és optimalizálni, ugyanis a felhasználók keresési szokásainak és a trendeknek köszönhetően a keresési kifejezések is változhatnak. Gyakran előfordul, hogy egy szolgáltatáshoz kapcsolódóan például valaki tanfolyamra, vagy állásra keres (például „férfi fodrász szeged” kifejezésre hirdetünk, azonban megjelenünk a „fodrász tanfolyam szeged” vagy „fodrász állás szeged” keresésekre is). Ezeket a problémákat megfelelő kulcsszókezeléssel ki lehet javítani.
Mi alapján válasszunk?
Az említett két platform egyike sem „jobb” a másiknál, csupán a működésükben térnek el. Mielőtt elindítjuk a hirdetéseket, mindig átgondoljuk, mi a célunk az adott kampánnyal. Kiket szeretnénk elérni és mit várunk tőlük? Sok esetben azonban a legjobb megoldás, hogy együttesen, egymás hatásait erősítve alkalmazzuk a két hirdetési platform nyújtotta lehetőségeket.
A célcsoport megszólításáról itt olvashatsz, ha pedig segítségre lenne szükséged a hirdetéseid beállításában és megtervezésében, vedd fel velünk a kapcsolatot!
További hasonló tartalmakért pedig kövesd be a Facebook és Instagram oldalunkat.