Hogyan szólítsuk meg a célközönségünket?

„Aki mindenkinek értékesít, az nem értékesít senkinek.” Ismerősen cseng ez a mondás? Nézzük meg kicsit alaposabban, mi mindent foglal magába.

Általánosan elfogadott igazság, hogy adott termék vagy szolgáltatás nem mindenkinek egyformán értékes. Ahhoz azonban, hogy szűkítsünk a potenciális fogyasztóinkra, bizony be kell vetni néhány hatékony eszközt.

Amikor fizetett hirdetésben gondolkozunk, nyilván szeretnénk a lehető legkisebb költséggel a lehető legpontosabb, legnagyobb eredményeket elérni, vagyis olyanoknak hirdetni, akiknek aztán ténylegesen értékesíteni tudunk. Ennek kettő (meg még sokkal több 😊 ) egyszerű oka van:

  1. A világ összes pénze sem lenne elég ahhoz, hogy mindenkinek hirdetni tudjunk. A hirdetés költségei ugyanis nagyban függnek a célzott közönség jellemzőitől, például korcsoporttól, földrajzi elhelyezkedéstől, de még az érdeklődési köröktől is.
  2. Amennyiben véges a rendelkezésre álló keret, a hirdetés eredményessége azon múlik, hogy sikerült-e megfelelően meghatározni és beállítani a célcsoportra vonatkozó tulajdonságokat.

Akkor most hogyan tudok szegmentálni a hirdetéseimmel?

Amennyiben saját edzőtermed vendégeinek körét szeretnéd bővíteni, lehetőséged van arra, hogy a 25-40 év közötti férfiaknak hirdess. Megadhatod érdeklődési körként a sportot, egészséges életmódot, továbbá földrajzi egységre is szűkíthetsz (hiszen szegedi edzőterem miért is hirdetne budapesti lakosoknak? 😊 ).

Egészséges ételeket, alapanyagokat forgalmazó (fizikai vagy online) üzlet esetében pedig megcélozhatod azokat a 20-30 év közötti fiatal nőket, akik életében fontos szerepet tölt be az egészséges életmód, és valamilyen megfontolásból (pl. egészségügyi ok) „mindenmentes”, cukormentes, gluténmentes élelmiszereket szeretnének vásárolni.

Szóval így kommunikálunk a célcsoportnak…

Ha eddig azt gondoltad, hogy a terméked vagy szolgáltatásod mindenki számára érdekes, mégsem tapasztaltad ezt az értékesítés során, akkor most már tudod, hogy mennyire fontos megismerni és meghatározni a célközönségedet. Reméljük, tudtunk segíteni abban, hogy hogyan hirdethetsz azoknak, akik legnagyobb valószínűséggel fogják megvásárolni termékedet vagy szolgáltatásodat!

Következő bejegyzésünkből pedig az is kiderül, hogy a Google vagy a Facebook hirdetés segít-e céljaid elérésében! Addig is kövesd Facebook oldalunkat, nézd meg referenciáinkat és ismerd meg szolgáltatásainkat!