A remarketing és a retargeting nem ugyanaz, de mindkettőt használni kell!
- 2020.04.05.
- Posted by: BL-admin
- Category: Blureen blog
Sok szakember szinonimaként használja a két fogalmat, de valójában nem teljesen egyezik meg a remarketing és a retargeting. Az viszont biztos, hogy a kettőt érdemes párhuzamosan használni ahhoz, hogy nagyobb konverziós arányt érjünk el. De akkor miben is térnek el egymástól?
Mit is jelent a remarketing?
A remarketing valójában annyit takar, hogy olyan vásárlókat szólítunk meg e-mail kampányon keresztül, akik már korábban vásároltak tőlünk vagy letöltötték valamilyen ingyenes anyagunkat – azaz csaliterméket. Ez miért is hasznos? Azért, mert ezek a vevők már ismerik a márkádat, korábban vásároltak tőled, és remélhetőleg elégedettek voltak a termékkel vagy szolgáltatással, amit kaptak.
További előnyei a remarketingnek:
- kevésbé költséges más marketingkommunikációs eszközökkel szemben
- „forró” vásárlókat lehet vele elérni, akik például feliratkoztak a hírleveledre
Mit jelent a retargeting?
Mielőtt rátérnénk a lényegre, fontos ismerni a vásárlói döntés szakaszait, amely később nagy jelentőséggel bír a retargeting eszközök használatánál.
1. Probléma felismerés szakasza
2. Információgyűjtés szakasza
3. Értékelés szakasza
4. Vásárlás
Vállalkozóként a számunkra legideálisabb, ha ezen a folyamaton a fogyasztó magától végigmegy. Sajnos az esetek többségében nem így történik, félbehagyja a vevő a vásárlást, „elhagyja a kosarát”. Mit lehet ebben az esetben tenni?
A. Reménykedünk, hogy eszébe jut majd a weboldalunk és keresztbe tett kézzel várjuk, hogy visszatérjen.
B. Alkalmazzuk a retargeting nyújtotta előnyöket.
Abban az esetben, ha a B opciót választjuk, ez fog történni: A retargeting összeköti a vásárlói döntés szakaszait olyan célzott hirdetésekkel, amelyek Google Display hálózaton keresztül és közösségi média platformokon jelennek meg a potenciális vevők számára. A jelenlegi GDPR szabályozások alapján a weboldal látogatóknak el kell fogadni „marketingcélú” sütiket, annak érdekében, hogy ezt a stratégiát alkalmazni tudjuk.
A sütiknek köszönhetően utolérhetjük azokat a potenciális vevőket és érdeklődőket, akik például meglátogatták a weboldalt, de végül mégsem vásároltak, esetleg már a kosárba is helyeztek termékeket, de fizetés előtt megszakították a folyamatot.
3+1 adat, hogy miért érdemes beépíteni mindkét eszközt a marketingstratégiánkba
- Világszerte átlagosan a vásárlók 77,24%-a nem fejezi be a vásárlást az interneten.
- Csupán a cégek 33%-a használja a retargeting nyújtotta előnyöket, hogy új vásárlókat szerezzenek.
- A „kosár elhagyás” tárgyú e-mailek 44,1%-át megnyitják a potenciális vevők.
- A retargeting reklámok 147%-kal növelik az általános konverziós arányt.
Ha felkeletette a remarketing vagy a retargeting az érdeklődésed és szeretnéd sikeresen beépíteni mindkettőt a marketingstratégiádba, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!
További hasonló tartalmakért kövesd be az Instagram és a Facebook platformjainkat.