fbpx

A remarketing és a retargeting nem ugyanaz, de mindkettőt használni kell!

Sok szakember szinonimaként használja a két fogalmat, de valójában nem teljesen egyezik meg a remarketing és a retargeting. Az viszont biztos, hogy a kettőt érdemes párhuzamosan használni ahhoz, hogy nagyobb konverziós arányt érjünk el. De akkor miben is térnek el egymástól?

mail
Forrás: https://unsplash.com/photos/LPZy4da9aRo

Mit is jelent a remarketing?

A remarketing valójában annyit takar, hogy olyan vásárlókat szólítunk meg e-mail kampányon keresztül, akik már korábban vásároltak tőlünk vagy letöltötték valamilyen ingyenes anyagunkat – azaz csaliterméket. Ez miért is hasznos? Azért, mert ezek a vevők már ismerik a márkádat, korábban vásároltak tőled, és remélhetőleg elégedettek voltak a termékkel vagy szolgáltatással, amit kaptak.

További előnyei a remarketingnek:

  • kevésbé költséges más marketingkommunikációs eszközökkel szemben
  • „forró” vásárlókat lehet vele elérni, akik például feliratkoztak a hírleveledre

Mit jelent a retargeting?

Mielőtt rátérnénk a lényegre, fontos ismerni a vásárlói döntés szakaszait, amely később nagy jelentőséggel bír a retargeting eszközök használatánál.

1. Probléma felismerés szakasza

2. Információgyűjtés szakasza

3. Értékelés szakasza

4. Vásárlás

Vállalkozóként a számunkra legideálisabb, ha ezen a folyamaton a fogyasztó magától végigmegy. Sajnos az esetek többségében nem így történik, félbehagyja a vevő a vásárlást, „elhagyja a kosarát”. Mit lehet ebben az esetben tenni?

A. Reménykedünk, hogy eszébe jut majd a weboldalunk és keresztbe tett kézzel várjuk, hogy visszatérjen.

B. Alkalmazzuk a retargeting nyújtotta előnyöket.

Abban az esetben, ha a B opciót választjuk, ez fog történni: A retargeting összeköti a vásárlói döntés szakaszait olyan célzott hirdetésekkel, amelyek Google Display hálózaton keresztül és közösségi média platformokon jelennek meg a potenciális vevők számára. A jelenlegi GDPR szabályozások alapján a weboldal látogatóknak el kell fogadni „marketingcélú” sütiket, annak érdekében, hogy ezt a stratégiát alkalmazni tudjuk.

A sütiknek köszönhetően utolérhetjük azokat a potenciális vevőket és érdeklődőket, akik például meglátogatták a weboldalt, de végül mégsem vásároltak, esetleg már a kosárba is helyeztek termékeket, de fizetés előtt megszakították a folyamatot.

3+1 adat, hogy miért érdemes beépíteni mindkét eszközt a marketingstratégiánkba

  • Világszerte átlagosan a vásárlók 77,24%-a nem fejezi be a vásárlást az interneten.
  • Csupán a cégek 33%-a használja a retargeting nyújtotta előnyöket, hogy új vásárlókat szerezzenek.
  • A „kosár elhagyás” tárgyú e-mailek 44,1%-át megnyitják a potenciális vevők.
  • A retargeting reklámok 147%-kal növelik az általános konverziós arányt.

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/100-remarketing-stats-to-guide-your-paid-advertising-strategy-in-2020-info/569899/

Ha felkeletette a remarketing vagy a retargeting az érdeklődésed és szeretnéd sikeresen beépíteni mindkettőt a marketingstratégiádba, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

További hasonló tartalmakért kövesd be az Instagram és a Facebook platformjainkat.