fbpx

AI, Robotok és TikTok – Élménybeszámoló az ECommerce Expo 2024-ről

Nemrég az Ecommerce Expon jártunk, hogy megismerjük a legújabb hazai e-kereskedelmi trendeket és inspirációt gyűjtsünk jelenlegi projektjeinkhez. Élménybeszámoló formájában hoztunk a fesztiválról néhány gondolatot, reméljük, hogy nekünk is sikerül egy kis motivációt adnunk a marketingedhez!

Az Ecommerce Expo célja, hogy olyan platformot teremtsen, ahol a haza e-kereskedelem szereplői megismerkedhetnek, valamint tanulhatnak egymástól. Évente egy alkalommal itt megjelenik minden olyan fontos szolgáltató, aki a logisztika, online fizetés és marketing területén kiemelkedőnek számít. Az előadások során olyan gyakorlati tudásra tehetnek szert a részvevők, amelyek valós tapasztalatokra alapulnak a legújabb trendek és innovációk alapján.

Csapatunk tagjai több standot is meglátogattak, ahol örömmel látták, hogy a kiállítók igazán kreatívak voltak, így a robotkutyától kezdve, a bicikli által termelt árammal hajtott versenypályán át, a karos automatáig rengeteg eszközzel igyekeztek felhívni magukra a figyelmet. Természetesen kipróbáltunk mindent, amit csak lehetett, hiszen az ilyen innovatív ötleteket mi is nagyon szeretjük. J

A kiállítókkal való kapcsolatépítés mellett több előadáson is részt vettünk, amelyekből hozunk most néhány fontosabb gondolatot.

Mesterséges intelligencia, chatcommerce és robotok

Az AI egyértelműen jelen van a mindennapjainkban, okosan kihasználva adottságait, jelentős előnyt kovácsolhatunk belőle. Az AI fejlődése olyan új lehetőségeket teremt a webáruházak számára is, amelyek nemcsak a felhasználói élményt, de a konverziós rátát is nagymértékben javíthatják.

Az előadások során valós projektek példáin keresztül figyelhettük meg, hogyan lehet bevonni a kreatív marketingmunkába a mesterséges intelligenciát, továbbá hogyan tudjuk segítségével a marketinges tartalmakat jobb minőségben előállítani. Kulcskérdés volt továbbá az is, hogy mit tehetünk, ha konkurenseink csak AI segítségével kommunikálnak az ügyfelekkel.

A fentiek mellett egy chatcommerce-ről szóló tanulságos kerekasztal beszélgetés keretében a nézetek ütköztetését is meghallgathattuk Balogh Petya vezetésével.

Vevőszerzés és marketing

A vevőszerzés és a marketing területén az egyik legnagyobb kérdés az volt, hogy vajon lehet-e social média nélkül webáruházat üzemeltetni napjainkban.

Az előadók között néhányan elengedhetetlennek tartották a közösségi médiát, hiszen a márkaismertségben, illetve a közösségépítésben fontos szerepe van. Emellett kiemelték az Employer Brandinget is, mint tényezőt a közösségi média jelenlétben, hiszen néhány cég esetében a csapat és a munkahely szellemiségének átadása is cél e platformokon.

Természetesen volt olyan vélemény is, hogy az igazán erős márkák már social média aktivitás nélkül is megállják a helyüket a piacon, azonban ők is kifejtették, hogy közvetett módon – akár influencerek segítségével – termékeik megjelennek a közösségi média felületeken, így a célközönségük találkozhat velük, brandjük erősségéhez pedig ez is hozzájárul.

Végül, de nem utolsó sorban nem mehetünk el a TikTok és a #TikTokMadeMeBuyIt jelenség mellett sem. A TikTok közép-európai vezetője, Aline Hinescu elmondta, hogy a cég által készített felmérés szerint, a kutatásban résztvevők 67%-a olyan vásárol a platform hatására olyan márkáktól, amikről korábban nem is hallott. Emellett a hozzászólási hajlandóság is magasabb a TikTok videók alatt, mint bármely más platformon.

A TikTokhoz kapcsolódóan egy workshopon is részt vettünk, ahol a TikTok stratégiáról beszélgethettünk, és cserélhettünk tapasztalatot más cégek marketinges munkatársaival. Ez sokak számára talán meglepő lehet, azonban az Expo egyik fontos eleme, hogy a versengés mellett együttműködjünk, mert ahogyan Pál Feri atya előadásán is elhangzott: „… a legjobb futó is csak akkor tud világcsúcsot dönteni, ha mások is vannak a mezőnyben”.

Bízunk benne, hogy az élménybeszámoló érdekes volt számodra, és kérdések fogalmazódtak meg Benned vállalkozásod marketingtevékenységével kapcsolatban. Egy biztos, ez a terület is folyamatosan változik, így érdemes jelen lenni, és nyomon követni az új innovációkat, trendeket. Kövess Bennünket Facebook-on és Instagram-on, hogy ne maradj le semmiről!