fbpx

Facebook, social listening, SEO? – Néhány gondolat a Magyar Marketing Fesztiválról

Tegnap a Magyar Marketing Fesztiválon jártunk, hogy egy kis inspirációt gyűjtsünk jelenlegi projektjeinkhez és meghallgassuk azokat a szakembereket, akiket mi is nagyra értékelünk. Hoztunk a fesztiválról néhány gondolatot, reméljük, hogy sikerül nekünk is egy kis inspirációt adnunk a marketingedhez!

Ha még nem jártál a marketing fesztiválon, akkor fontos tudnod, hogy a résztvevőket alapvetően két csoportba sorolhatjuk: vállalkozók, akik kevésbé értenek a marketinghez, viszont szeretnék megismerni a jelenlegi trendeket, fejleszteni a saját szervezetüket, esetleg valamilyen marketing szolgáltatót keresnek. Számukra az alap marketing javaslatok és a rendszerszemlélet megismerése sokat jelent – ehhez igazodott az előadók többsége.

Emellett szép számmal jelentek meg marketingesek, akik magukat szeretnék fejleszteni vagy éppen visszaigazolást kapni, hogy a projektjeikkel kapcsolatban a marketing változásokat megfelelően ítélik-e meg. Az utóbbiak számára kevésbé hangoztak el új információk, bennünket is a FOMO (Fear-of-Missing-Out) biztatott a részvételre.

Az alábbiakban négy gondolatot emeltünk ki, ami szerintünk fontos lehet egy olyan vállalkozó számára, aki már ért valamilyen szinten a marketinghez, viszont bizonytalan abban, hogy a jelenlegi változásokat mennyire látja át.

Azért is tartottuk fontosnak összefoglalni az alábbiakat, mert egyrészt mi is folyamatosan kommunikáljuk ügyfeleinknek ezeket a gondolatokat, másrészt pedig még mindig úgy érezzük, hogy a vállalkozók többsége valami olyan „reneszánszában” bízik, amin túl kellene lépnie.

Válságban a Facebook marketing?

Az elmúlt hetekben rengeteg izgalmas hírt olvashatunk a Zuckerberg-féle Metaverzum sikeréről vagy éppen sikertelenségéről. Nem véletlen, hogy minden marketing ügynökség azt várja, hogy mikor történik valami forradalmi újdonság, amire új szolgáltatást lehet fejleszteni és a célcsoportot hatékonyabban elérni.

Habár a közösségi média térkép sokat változott az elmúlt időben, a Facebook továbbra is a marketing eszköztár egyik meghatározó eleme – de már közel sem úgy, mint 10 éve…

Kétségtelen, hogy a Facebook rendelkezik a legtöbb aktív felhasználóval (közel 3 milliárd felhasználó), abban viszont a legtöbb gyakorló szakember egyetért, hogy az organikus eredmények kora már elmúlt.

10 éve még egy tipikus vállalkozói vélemény volt, hogy „miért költsünk hirdetésre, ha a Facebook ingyen van”, mára már megkerülhetetlenné váltak a hirdetések – akár bejegyzések népszerűsítése szintjén is. Az oldal adminisztrátorok már akkor is nagy elégedetlenségüknek adtak hangot, amikor az organikus elérések csupán 5%-ot értek el az oldal követői arányában. Ez az arány mára csupán 1% körüli.

Akkor felejtsük el a Facebook-ot? Elsőre logikus gondolatnak tűnhet, azonban a hirdetési rendszere még mindig az egyik legjobb. Olyan esetekben, amikor könnyedén lehet impulzusvásárlást generálni, feliratkozókat gyűjteni vagy csak bannerekkel lehet felkelteni az igényt a termékünk iránt, továbbra is meghatározó szereplő a Facebook hirdetési rendszere. Miért? Mert rendkívül jól tudja profilozni a felhasználókat tartalomfogyasztási szokásaik alapján.

Keresőoptimalizálás (SEO) – avagy az időtálló online marketing eszköz

Napjaink gyorsan változó digitális marketing trendjei között a keresőoptimalizálás negyed évszázados múltjával igazi veteránnak számít, ami nem számít újdonságnak a marketing fesztiválon. Vajon még mindig van létjogosultsága az eszköztárban? Egyre több platform, ezzel egyre több lehetőség nyílik a vállalkozások, marketingesek számára, hogy népszerűsítsék termékeiket/szolgáltatásaikat, ezzel olyan médiazajt generálva, amely napjainkat átformálta egyfajta „pay-to-play” rendszerré – ha nem fizetsz, láthatatlan vagy.

Azt jól tudjuk, hogy a közösségi média platformok felhasználóinak demográfiai jellemzői jelentősen eltérnek. Míg a fiatalokat elsősorban TikTok-on, úgy az idősebbeket offline vagy pedig Facebook-on érhetjük el. De mi a helyzet az online böngészéssel? Bizony, a keresőt mindenki egyaránt és egyetemlegesen használja, ami hazánkban a felhasználók több, mint 90 százalékának egyet jelent a Google-lel!

Míg fizetett hirdetések esetén csak akkor érhetünk el látványos eredményeket, ha fizetünk érte, addig a keresőoptimalizálás „lassú víz partot mos” stratégiával hosszú távon terelheti weboldalunkra a releváns forgalmat. Az alapvető SEO eszköztár évtizedek óta változatlan, de a válasz egyértelmű, a keresőoptimalizálásnak még mindig van létjogosultsága a marketingstratégiában.

Statikus helyett mozgó tartalom – a videó ereje

Bár az elmúlt években már egyre többször hallhattunk a marketing fesztiválon a videós tartalmak fontosságáról, a fentiek alapján egyértelműen kezd kirajzolódni, hogy az eredmények javításának egy fontos eszköze lehet.

Egyrészt az olyan videómegosztó közösségi média platformok és funkciók, mint a YouTube, a TikTok vagy éppen az Instagram Reels, rövid idő alatt rászoktatta a fogyasztókat arra, hogy az online tartalmakat már ne olvasással, hanem annál sokkal kényelmesebb vizuális anyagokon keresztül fogyasszák.

Másrészt pedig azt tapasztaljuk – amit a fesztivál előadói is visszaigazoltak –, hogy minél innovatívabb a tartalom formátuma, annál nagyobb valószínűséggel részesíti előnyben a platform más tartalmakkal (mint például képekkel) szemben.

De mit tehetsz vállalkozóként, hogy lépést tarts ezekkel az igényekkel? Most azonnal kamerát kell ragadnod? Ha egyszerűen akarjuk megválaszolni a kérdést, akkor nem. Ahhoz ugyanis, hogy az állandó kapcsolatot fenntarthasd a fogyasztókkal, elég egy mobiltelefonnal elkészített rövid felvétel is, amit több platformon is megoszthatsz. Ha viszont igazán profi szeretnél lenni ezen a területen, akkor érdemes megtervezni, hogy az egyes kommunikációhoz használt platformokhoz milyen jellegű videós tartalom illeszkedhet a legjobban, hiszen tudjuk, minden közösségi média felület máshogy működik és egy kicsit más fogyasztót vonz. De ha elakadnál, nyugodtan keress meg bennünket, biztosan tudunk segíteni. 😊

Ha tehát nem csak tartani akarod a lépést ezzel a trenddel, hanem ki is szeretnél emelkedni, akkor nem csak a tervezés elengedhetetlen, hanem professzionális eszközök és tudás is, amivel olyan minőségi videós tartalmakat állíthatsz elő, amivel a széles közönséged figyelmét is magadra irányíthatod.

Social listening – figyelj és tanulj a márkádról egyenesen a vevőidtől

Ugye Te is szívesebben vennél meg egy olyan terméket, amit nem csak a TV reklámokban láttál, hanem ajánlottak is? Az elmúlt években egyre nagyobb szerepet kapott az ismerősök ajánlására történő vásárlás, amely eredményeképp az ajánlás a leghitelesebbnek tartott információforrássá vált.

Mégis ki ajánlhat napjaink digitális világában? Kommentszekciók, chatszobák és fórumok újabb fénykorukat élik, ahol a mikroinfluenszerek szava pont olyan könnyedén eljuthat vásárlóinkhoz, mint a család, barátok vagy éppen a szomszéd véleménye. Éppen ezért fontosabb, mint valaha, hogy tudjuk mit beszélnek, milyen véleménnyel vannak márkánkról, hiszen a vásárlók tudatossága egyre csak nő.

A social listening kiváló módszer arra, hogy szemmel tartsuk az online vélemények terjedését. Amennyiben mindezt hatékonyan tesszük, növelhetjük az ügyfélélményt, javíthatjuk kampányaink hatékonyságát, fejleszthetjük termékeinket vagy szolgáltatásainkat, új ügyfeleket szerezhetünk, de akár válsághelyzeteket is megelőzhetünk. Tehát figyelj és reagálj! Így a piackutatás helyett (vagy mellett) ott és olyan formában kaphatsz visszajelzést, ahol fogyasztóid szívesen kommunikálnak.

Bízunk benne, hogy a fentebb leírtak Benned is elindítottak néhány gondolatot vállalkozásod marketing tevékenységével kapcsolatban. Egy biztos, ez a terület folyamatosan változik, így érdemes folyamatosan figyelemmel kísérned a marketing trendeket! Ha nem akarsz lemaradni, akkor kövess Bennünket Facebook-on és Instagramon!