Így javítja weboldalad helyezését a SEO!

Ha vállalkozó vagy, akkor legalább egyszer már biztos rákerestél az általad képviselt tevékenységre. Megdöbbentél azon, hogy hányadik vagy a sorban? A keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen eleme az online marketingnek, ami nélkül rengeteg ügyfelet veszthetsz el nap, mint nap. Egy kis betekintést adunk abba, hogy mire érdemes figyelni!

Ha szeretnénk, hogy a weboldalunk jó helyezést érjen el a keresési találati oldalon (search result page), a weboldal szerkezetét és annak tartalmát a keresőmotorok algoritmusaihoz kell “igazítani”. Ezen keresőmotorok közül a Google keresőmotorja a leggyakrabban használt a felhasználók körében, ezért gyakran a SEO szakemberek elsősorban a Google algoritmusának titkát kutatják.

Viszont a Google algoritmusai nem nyilvánosak, ráadásul az algoritmusok is állandóan fejlődnek, változnak. Ez azonban egyáltalán nem azt jelenti, hogy ne fektessünk energiát a SEO-ba, hiszen úgyis változik majd! Keresőoptimalizálás azóta létezik, mióta keresőmotorok határozzák meg a keresései találatainkat, ráadásul nemcsak az optimalizálás folyamata szól hosszú távra, hanem a minőségi javulás eredménye is.

Mire van szükség a helyezés javításához?

Az első és legfontosabb a minőségi tartalom. A látogatóid számára a felhasználói élményt az határozza meg, hogy milyen tartalmat találnak az oldaladon, illetve megtalálták-e egyáltalán, amit keresnek. A minőségi tartalom tehát fontos információkat, tudást, tippeket, trükköket nyújt – vagyis bármit, ami a felhasználóid számára hasznos és élvezetes. Ez azt jelenti, hogy amennyiben tudatosan figyelsz arra, hogy a weboldaladon megtalálható tartalom valóban érdekes legyen a felhasználók számára, ezzel hozzájárulsz ahhoz is, hogy egyre jobb helyezést érj el a keresések közt és ezáltal egyre több új látogató „találjon rád”.

Másrészt fontos a linképítés is. Hogy mit is jelent ez? Amikor a látogatók egy hasznos, érdekes cikket vagy blogbejegyzést találnak, szívesen megosztják azt a közösségi médiában, vagy akár saját oldalukon/blogjukon olvasóikkal. Szintén hasznos lehet, ha a témához kapcsolódó más weboldal, szolgáltató vagy portál ír rólad – remélhetőleg pozitívan –, hiszen ez a keresőmotorok számára is azt jelenti, hogy a „virtuális tér” egy hasznos része a weboldalad. Nagyon fontos tehát, ha a Te tartalmadra más oldalak is hivatkoznak. Minél több (és jobb!) link hivatkozik rád, annál hitelesebb és megbízhatóbb forrásnak bizonyul majd a te oldalad. Természetesen a linképítés része lehet az is, ha PR megjelenésed van, vendégblogot írsz vagy egyik blogbejegyzésedben elhelyezed egy másik bejegyzés linkjét, arra buzdítva az olvasót, hogy kattintson át és olvassa el azt a bejegyzést is.

 

Már a weboldal tervezése során figyelembe kell venni a keresőoptimalizálás irányelveit. Ahogy az előzőekben is írtunk róla, a SEO szerves része a weboldalnak, így már a tervezés során ügyelni kell a tartalom megfelelő strukturálására. Az elmúlt időszakban két olyan helyi vállalkozás weboldalának tervezésében is részt vettünk, ahol a keresőoptimalizálás egy kiemelt szempont volt, hiszen ezen vállalkozás ügyfeleinek jelentős része a Google keresőn keresztül talál rá a szolgáltatókra.

 

Ritkán, de akkor fontos ügyfelek találhatnak rájuk

A Display Computer egy szegedi informatikai vállalkozás, aki rendszergazda szolgáltatást nyújt környékbeli vállalkozások, valamint szállodák számára. Esetükben alapvetően két fontos területet emeltünk ki a weboldalukon – természetesen a megfelelő kulcsszavakkal ellátva. Az egyik terület a referenciák (projektmunkák) voltak, amely rengeteg tartalmat biztosít a weboldal számára, illetve a potenciális ügyfeleik számára is rendkívüli meggyőzőerővel bír. A másik terület pedig a szolgáltatásaik kidolgozása, amely megfelelő linkstruktúrával rendelkezik, valamint részletes aloldalakon mutattuk be a szolgáltatásaikat.

A tevékenység eredményeként a „rendszergazda szolgáltatás szeged” kulcsszavakra rákeresve a vállalkozás Csongrád-Csanád megyében jellemzően az első 3 organikus találat között jelenik meg, míg ez korábban a Google találati lista 5-7. oldalán szerepelt. A visszajelzések alapján a Google keresőből érkező ügyfélkeresések is növekedtek, ami folyamatos bővülést jelent a cég számára – a szegedi vállalkozásnak pedig stabil és biztonságos informatikai rendszert, legalábbis azoknak, akik igénybe veszik a szolgáltatásukat 😊

 

Nem mindegy, hogy ki vizsgálja meg a szemedet

Gyakran találkozunk azzal a mondással vállalkozók részéről, hogy „jó szolgáltatásnak nem kell cégér”. Nyilván igaz ez bizonyos szintig, viszont örömmel tölt el bennünket, hogy olyan vállalkozások munkáját segíthetjük, ahol valóban jó szakemberek dolgoznak és a segítségünkkel egyre többen találnak rájuk. És ez talán egy szemészorvos esetén különösen fontos lehet.

A Tisza Látáscentrum weboldala néhány évvel ezelőtt – hasonlóan a Display Computer weboldalához – szinte „láthatatlan” volt a Google keresőben. A tartalom átstrukturálásával, a szolgáltatások részletes leírásával, valamint blogbejegyzések elhelyezésével sokat javult az elmúlt időszakban a weboldal Google keresőben való helyezése. Ha Szegeden valaki „felnőtt szemvizsgálat”, „szemvizsgálat szeged”, vagy „gyermek szemvizsgálat” kifejezésekre keres, akkor szinte biztos, hogy a Google első 3 organikus találatai között fog találkozni a szemészeti rendelő weboldalával. És nyugodt lehetsz, ha náluk foglalsz időpontot, akkor a szemed egészsége a lehető legjobb kezekben lesz 😊

 

Mint látható, a SEO jelenleg az online marketing egyik nélkülözhetetlen eszköze. Nem elég egy „jó” weboldal. Egy szép weboldal csak a jéghegy csúcsa, a SEO titka a „mélyben rejlik”.