A remarketing rejtelmei – előzd meg versenytársaidat!

Talán te is hallottál már a remarketing eszközökről, de a biztonság kedvéért hadd szemléltessük egy konkrét példával, mit is jelent ez.

Mire jók a sütik?

Amikor meglátogatsz egy weboldalt, el kell fogadnod a „sütiket” (cookies). Ennek elfogadása az érvényes adatvédelmi szabályok miatt fontos. Szerencsére azonban ettől sokkal több hasznunk is származik belőlük – megtudhatjuk, hogy kik jártak a weboldalunkon. A weboldalon tett látogatásról olyan információkat is kapunk, mint hogy mely aloldalakat nézte meg az érdeklődő. Például, ha látod, hogy járt egy potenciális vásárló a webáruházad oldalán, de nem adott le rendelést, akkor valószínűleg neked is az a célod, hogy visszacsalogasd és vásárlásra ösztönözd.

Ennek orvoslására kiváló eszköz a remarketing, mellyel nem teljesen új vásárlókat szólítunk meg, hanem olyanokat, akik már tudomást szereztek rólunk, csak valamilyen okból kifolyólag nem sikerült őket 100%-osan meggyőznünk.

Tudom, mi a probléma, de nem tudom, mi a megoldás rá

Szóval megtörtént a probléma azonosítása: valaki járt a webshopom oldalán, nézegette a kínálatot, esetleg be is dobott 1-2 terméket a kosárba, de aztán mégsem vásárolt. De hogy tudnám rávenni, hogy fejezze be a vásárlási folyamatot?

Gondolkozz kicsit a másik oldal fejével. Te hogyan böngészed a webshopokat? Minden látogatásod során ténylegesen vásárolsz is? … Na, ugye. A vásárlás folyamata több lépésből áll, melyeket általában nem egy időben viszünk véghez, hanem több lépésben (összehasonlítjuk az árakat, véleményt olvasunk a webshopról, aztán magáról a termékről…). Ehhez azonban arra van szükségünk, hogy a sok versenytárs webshop közt ne merüljünk feledésbe. Erre nyújt megoldást a remarketing!

A remarketing gyakorlati alkalmazása

Mivel ez egy bevált eszköz, számos platformon elérhető, például a Google-ban és a Facebookon is. Ilyenkor a honlapod információkat gyűjt a látogatóidról, melyek alapján célzott hirdetéseket tudsz készíteni. Megismerheted korukat, érdeklődési körüket, sőt, akár azt is, hogy pontosan milyen terméket tekintettek meg a webshopon. Értékesítőként azért ez elég nagy segítség, nem? 😉 Ha a te érdeklődésedet is felkeltette ez a technika, keress minket bizalommal, segítünk! A kapcsolatot itt tudod felvenni velünk.