Egy húsgolyó, ami felrobbantotta az internetet
- 2020.02.03.
- Posted by: gyakornok@blureen.hu
- Category: Blureen blog
Bizonyára ti is emlékeztek még a kommentháborúra, ami egy ártatlannak hitt LIDL húsgolyó hirdetés alatt tört ki 2020 elején. Természetesen a Blureen csapata is figyelemmel kísérte a poszt alatti aktivitásokat, így jelen összefoglalónkban elmondjuk, hogy mi, szakmabeliek mit is gondolunk az esetről.
De hogy mi is történt pontosan?
Talán az első szó, ami a fenti képet megnézve nektek is szembetűnő, az a „szerelési útmutató”. Ha ez és a húsgolyó egymás mellett van, az emberek nagy részének biztosan az IKEA fog eszébe jutni – amire feltehetően a LIDL tartalomgyártója is gondolhatott.
A magaslabda lecsapására azonban nem kellett sokat várni, hiszen az első kommentelő nem más, mint az IKEA volt:
Ez pedig egy ritkán látott kommentáradatot váltott ki a nagyobb – majd pedig a kisebb – cégek marketingeseiből. A kommentek és az erre adott lájkok, reakciók percenként követték egymást, így biztosak vagyunk benne, hogy a LIDL valaha volt legjobb organikus elérést produkált posztja lett ez.
Természetesen a LIDL sem ment el szó nélkül az IKEA reakciója mellett, hiszen egy rövid, de frappáns mondattal zárta le a maga részérő a témát:
Néhány kreatív válasz a kommentek között
Az IKEA és LIDL mellett, a válaszok között találkoztunk néhány igazán kreatív megoldással, amelyből most – a teljesség igénye nélkül – megmutatjuk nektek személyes kedvenceinket.
Természetesen több húsgolyós tartalom is felütötte a fejét, bár az biztos, hogy az IKEA vitte a prímet a felhozatalban. A receptes oldalaknak azonban kedvezett a poszt, a hozzászólásokat átolvasva több receptes kommentet is felfedezhetünk.
Volt, aki nem akart eladni terméket a húsgolyós poszt alatt, egyszerűen csak nagyon jól reagált a kommentcunamira, ami mellett mi sem mehetünk el anélkül, hogy megemlítenénk.
Ilyen például az Országos Meteorológiai Szolgálat, kommentjük az egyik legkedveltebb hozzászólás volt az összes közül.
Ugyanakkor nagyon jól jött ki a lépés a Magyar Férfi Vízilabda csapat számára, akik január 26-án szerezték meg Világbajnok címüket, így az aranyérmes csapattól kapott gratuláció szintén kiemelkedően frappáns a kommentáradatban.
Aki kimarad, lemarad?
A kommentáradat azonban nemcsak a marketingeseket, hanem a magánszemélyeket, mint Facebook felhasználókat is megihlette. Sokan kicsit önmagukat is reklámozták, mások pedig, jelezvén, hogy figyelemmel kísérik az eseményeket, vicces emojikat és gifeket kommenteltek. Posztunk írásakor 37 ezer reakció, 15 ezer hozzászólás és 7,7 ezer megosztás van az elhíresült Facebook poszton.
Ne maradj le az online média platformok változásáról és annak hatásairól. Kövesd ügynökségünk Facebook oldalát, hogy mindig képben legyél a marketing trendekkel és a Blureen mindennapjaival.