Élménybeszámoló a Marketing Summitról

Fontos számunkra, hogy kollégáinknak lehetőséget biztosítsunk az önfejlesztésre, és hogy mindig képben legyünk a marketing aktualitásokkal és újításokkal. Ezért a Blureen csapata három fővel képviseltette magát az idei Marketing Summit rendezvényen, ahol a szakma „nagyjainak” meglátásait ismerhették meg. A rendezvény két teremben zajlott, a nagyteremben a CMO-k és a CFO-k számára releváns témákról, míg a kisteremben a KKV szektort érintő aktualitásokról volt szó. Az elhangzottak alapján összeállítottunk nektek egy rövidebb összefoglalót a számunkra legérdekesebb témákból.

Egy óriás, a Coca Cola 2019-es, nyári kampánystratégiájáról

A Coca Cola képviselője szerint a kereskedelmi márkák közti rangsorban a nagy cégek tartják ugyan a helyüket, de a marketing fontosabb, mint bármikor, hiszen a digitális fejlődés vívmányait könnyen ki tudja használni minden vállalat. A cég 2020-as Love is love kampányáról is szó esett, melynek kapcsán megtudtuk, hogy egy márkának olyan mondanivalót kell megfogalmaznia  fogyasztói számára, amellyel az emberek kiszakadhatnak egy kicsit a hétköznapokból. Továbbá a digitális zaj miatt egyre nagyobb kihívást okoz a vásárlók megszólítása, ezért érdemes olyan emlékezetes élményt szolgáltatni számukra, amiről beszélni fognak. A Magyar Turisztikai Szövetség vezetője is jelen volt a kerekasztal beszélgetésen, akitől megtudhattuk, hogy míg 2006-ban mindössze 7%, ma 75%-a a kampányköltségeiknek internet alapú. Ezzel párhuzamosan a fogyasztók demográfiai adatairól is többet tudunk, mint korábban, szintén a digitális fejlődésnek köszönhetően.

Unexpected creativity a piacnövelésért

Az unexpected creativity előadás első felében az előadó görbe tükröt állított elénk. Szerinte, amit mi kreativitásnak gondolunk, az az össze nem illő dolgok találkoztatása, valami olyan dolog, amiről azt hisszük, még senki sem csinálta előttünk. Ezzel szemben szerinte a kreativitás az, amiben érezhetjük a WOW effektet. Ehhez azonban arra van szükség, hogy kilépjünk a hétköznapi nézetből és fordítottan vizsgáljuk a dolgokat. Az ilyen nem várt kreativitás olyan piacoknak nyithat ajtót, amire korábban nem is gondoltunk volna. Ennek szemléltetésére  például egy magyar tetoválóművész, Bercsényi Balázs videóját mutatta be, aki nemcsak egyszerűen szépen tetovál, hanem egy történetet mesél el a 100 emberen elhelyezett kis piktogramjaival. Ezáltal összekötötte, valamint egy kerek egész részévé tette fogyasztóit.

Egy nagyobb vállalat hasonló „meredek” ötlete pedig a következő volt: a Whopper Detour kampány. Ez utóbbi keretében arra kérték a fogyasztókat, hogy töltsenek le egy alkalmazást, majd menjenek el a legközelebbi McDonald’s-ba, ott kérjenek egy Whoppert, majd menjenek el a Burger Kingbe, ahol ezt megkapják mindössze 1 centért. A trükknek további részét képezte a szendvics csomagolásán megjelenő Whopper logó, amit az egyik irányból nézve akár a McDonald’s M betűjének is hihetünk.

Tehát összességében elmondható, hogy néha érdemes nagyot merni és valami, a korábbiaktól teljesen különböző dologgal előállni, mert egy elsőre viccesnek, akár butának  tűnő ötlet is nyithat új piacokat, ha az tényleg újszerű és jól megvalósított.

Az elavult hírlevelek mégsem elavultak?

A hírlevélkészítéssel kapcsolatban mindig is megoszlottak a vélemények, de az előadó elmondta, hogy ezek szerinte még mindig működnek. A trendek szerint egyre inkább a plain text-es hírlevelek a jellemzők, azaz amikben kevés a kép és a baráti emailekre hasonlít kinézetük. Ennek az az oka, hogy azokat kevésbé érzik a fogyasztók reklámnak és még a Google sem fogja annyira hátra sorolni őket. Ezzel szemben gondot jelenthet, hogy sokkal nehezebb kiemelni a lényeget és még a vizuális élmény előnyei sem tudnak megvalósulni.

A feliratkozók megszerzése nagyon fontos, hiszen, ha csak a csali kedvért is iratkoznak fel (ingyen termék vagy szolgáltatás, kedvezményre jogosoultság), akkor sem fog nagy részük azzal időt tölteni, hogy leiratkozzon, ezért onnantól már el tudjuk érni azokat az embereket is. Továbbá a vásárló életútjának megfelelő tartalmakat érdemes küldeni, hiszen ez esetben van a legnagyobb esélyünk az elköteleződésre. Például, ha megnéz egy cikket a blogon, akkor legközelebb is a hasonló tartalmakhoz tereljük. Ha valami olyan problémára keres megoldást, amit termékünk/szolgáltatásunk egy bizonyos eleme ki tud elégíteni, akkor pedig erre hívjuk fel a figyelmét, hiszen így elérhetjük nála az AHA! élményt.  Tehát összegezve a cél a folyamatos visszaterelés, valamint a megoldásnyújtás.

Néhány gondolat a SEO-ról

A SEO-val kapcsolatban elhangzottak tippek és trükkök, amiket érdemes betartani, valamint azt is kihangsúlyozták, hogy nem léteznek „SEO varázslók”, tehát csak jól bevált módszerekre lehet alapozni. A következőkben összefoglaljuk nektek az alapvető gondolatokat, amiket érdemes követni, ha szeretnénk növelni oldalunk találati helyét. A sokak által alkalmazott meta kulcsszavak teljesen haszontalanná váltak az elmúlt időszakban a Google szempontjából, hiszen a keresőmotor ezt már teljes mértékben figyelmen kívül hagyja.

Továbbá kiemelték, hogy a keresztlinkelés, kulcsszóhalmozás, felhasználói farmok és az olvasók össze-vissza terelgetése is kifejezetten káros lehet. Hiszen amellett, hogy a felhasználót felbosszanthatjuk vele és emiatt elmegy a kedve oldalunk böngészésétől, még a Google is megbüntet bennünket. Ennek oka, hogy úgy érzékeli, hogy nem hasznos a tartalom, amit nyújtunk a fogyasztók számára, ezért egyre hátrébb fogja sorolni az oldalt a keresési listán.

A változásról is esett néhány szó, amelyet a „voice search”, azaz a hangalapú keresés hozott el magával.  Az efféle keresés alkalmával ugyanis teljes mondatokat, kérdéseket teszünk fel Sirinek, vagy más AI asszisztensnek, nem pedig tömör kulcsszavakat. Ezért amennyiben elterjed ez a keresési módszer hazánkban is, akkor az egy új kihívást fog a SEO mesterek elé állítani.

Facebook marketing – reakciók, kommentek, ratingek háborúja

Az utolsó előadás nagyon impulzív volt, ahol az online és az offline világ kapcsolatáról, a kiterjesztett valóságról beszélt az előadó. A kettő kezd teljesen összemosódni a VR, azaz kiterjesztett valóság funkciók elterjedésével, amit a cégek elkezdtek merchandising célokra alkalmazni. A multinacionális vállalatok közül az Adidas tekinthető a módszer egyik éllovasának, akik már néhány cipőjüknél az Adidas Snapchat segítségével lehetővé teszik, hogy online felpróbálja a kiszemelt terméket a fogyasztó. A saját telefonjának kameráját kell csak az ügyfélnek a saját lábára irányítani, és amint érzékeli az alkalmazás a lábát, ráhelyezi a cipő képét, így megnézheti a vásárló, hogy hogyan állna neki az adott lábbeli. Ezzel a vállalat célja, hogy csökkentsék a „nem tetszés” miatti termékvisszaküldéseket és növeljék a vásárlói elégedettséget. Egy másik nagyvállalati megoldást, az okostükröt a Dechatlon bizonyos üzleteiben lehet megcsodálni. Ez pedig abban segíti a fogyasztót, hogy a próbálási időt csökkentse, hiszen az adott terméket a technológia segítségével több színben is összehasonlíthatja a tükörbe pillantva.

Ha most úgy gondolod, hogy jó-jó, ez szép és jó, de megint egy olyan megoldás, ami csak a nagyok számára nyújt lehetőségeket, tévedsz. 😊

A VR megoldások KKV szektorban is használható ingyenes verziója a Spark AR Studio nyújtotta felület. Itt könnyen tervezhetünk magunknak a vállalkozásunkhoz vagy éppen egy eseményhez illő maszkot, amit rögtön storyban meg is tud osztani a vásárló. Ezáltal az ügyfélélmény és a közösséghez való tartozás is jelentősen nő. Te ki fogod próbálni? Reméljük, érdekesnek találtad a fenti összegzést a Marketing Summit rendezvényről és tudtunk számodra is újdonságokat mutatni. Ha érdekelnek hasonló témák, akkor látogass el gyakrabban weboldalunkra, kövesd facebook oldalunkat és ne maradj le az újdonságokról.