fbpx

Évi a tánc érzelmi hatásait vizsgálta, Réka pedig párbajra hívta ki a ChatGPT-t – így szakdolgoztak a Blureen juniorjai

A 2024-es év végén a Blureen Marketing Ügynökség két munkatársa is államvizsgát tett, hogy hivatalosan is marketing szakember legyen belőlük. Ennek azonban elengedhetetlen feltétele, hogy egy általuk választott témát szakmai szemmel vizsgáljanak meg. Kíváncsi vagy milyen témákat dolgoztak fel? Tarts velünk és tudj meg többet munkatársaink szakdolgozati témáiról!

Ismerd meg szakdolgozóinkat – ma már két marketing szakember!

Réka és Évi 2021 szeptemberében kezdték meg tanulmányaikat a Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Karán. Idén decemberben kereskedelem és marketing alapszakon tettek mindketten sikeres záróvizsgát. Réka 2024 január óta dolgozik ügynökségünknél, mint szövegíró és marketing gyakornok, Évi pedig szintén marketing gyakornokként tevékenykedett nálunk 2024 őszén. A Blureennél töltött idejük alatt fontosnak tartottuk, hogy a marketing különféle területeibe nyújtsunk nekik bepillantást, mint például a keresőoptimalizálás, szövegírás vagy éppen a sikeres hírlevelek titkai. Mindkét hallgató olyan témát dolgozott fel, mely személyiségük és munkájuk szerves részét képezik. Céljuk, hogy a vizsgált témák eredményeit kamatoztathassák a jövőben.

A tánc ritmusára dobban a vásárlók szíve?

Gyakornokunk, Susánszki Évi, a tánc és a marketing közötti kapcsolatot vizsgálta szakdolgozatában. A tánc iránti szenvedélye és választott hivatása motiválta a leendő marketing szakembert a témaválasztásban. Táncosként különféle érzelmeket igyekszik átadni a közönségnek, és kíváncsi volt, hogy a marketingben van-e kommunikációs értéke szenvedélyének. Egy kérdőív segítségével vizsgálta a fogyasztók véleményét a reklámokban megjelenő táncok kifejezőkészségéről, vásárlásra ösztönzéséről és kötődés kialakító képességéről. Szakdolgozatának eredményeként választ kapott arra, hogy mely táncstílusok és érzelmek gyakorolnak leginkább hatást a fogyasztókra.

Évi megvizsgálta, hogy a kérdőív kitöltői szerint mely táncok a leghatékonyabbak a figyelemfelkeltés és az érzelmi bevonódás szempontjából. Ezen eredmények alapján 3-féle táncstílust emelt ki juniorunk: a hip-hop-ot, a latin-amerikai táncokat, továbbá a társastáncot. Annak is utánajárt, hogy az egyes érzelmek közvetítésekor a vásárlók inkább a hagyományos kommunikációt vagy a nonverbális (jelen esetben tánc általi) kommunikációt részesítik előnyben a reklámkommunikációban. Válaszadói így vélekedtek az érzelemkifejezés hatásosságáról:

Forrás: Évi szakdolgozata

Sikerült a Blureen szövegírójának legyőzni a ChatGPT-t?

Falat Réka is hasonlóan izgalmas témát választott szakdolgozatához. A leendő marketing szakember inspirációját a Blureen-nél dolgozva találta meg. Egyre nagyobb kihívást jelent a szövegírók számára a folyamatosan fejlődő ChatGPT térhódítása, ami önfejlesztése során neki is szemet szúrt. Munkatársunk „párbajra” hívta a ChatGPT-t és arra volt kíváncsi, hogy vajon a potenciális vásárlók érdeklődését az emberi vagy az AI által írt hirdetési szövegek keltik fel nagyobb arányban. A kérdőív eredményeinek összegzését követően arra a megállapításra jutott, hogy ugyan nem minden esetben, de 12-ből kilenc alkalommal magasabb hatékonysággal rendelkezett az általa írt szöveg. Ezt követően levonta a következtetést: a program jelenlegi típusa mellett az emberi szövegírás szerepére szükség van a digitális marketing területén. Ráadásul tudjuk jól, hogy a Blureen-nél az összes marketing szakember sokkal kreatívabb, mint a ChatGPT!

Tudni szeretnéd, hogy mi mindennel foglalkozunk még szövegíráson kívül? Tekintsd meg marketing szolgáltatásainkat!

Minden leendő marketing szakember hozzánk ad valamit!

Cégünk számára rendkívül fontos, hogy – akár kötelező szakmai gyakorlat, akár részmunkaidő keretében – egyetemisták is erősítsék csapatunkat. A marketing szakma folyamatosan fejlődik, gyakran a 18-26 éves korosztály találkozik a legújabb trendekkel és vásárlókat célzó technológiai megoldásokkal. Cégünknél a kreativitás és nyitottság találkozik a tapasztalt marketing szakemberek tudásával, ami így egy kifejezetten hatékony egyveleget alkot.

Például ki árulta volna el Sanyinak, hogy az egyszerű mosolygós smiley használata már nem divat vagy ki vette volna rá arra, hogy legyen Ernő az ikonikus kabala-plüssünk? Viccet félretéve, tényleg sokat köszönhetünk a legfiatalabb kollégáinknak is. Kívánunk nekik sikerekben gazdag tanulmányokat és reméljük, hogy sokáig fejlődhetünk még közösen!

Kíváncsi vagy, hogy telnek a Blureen munkatársainak napjai? Akkor kukkants bele blogbejegyzéseinkbe, kövess Instagram vagy Facebook oldalunkon!